Diabetes Fonds snoeptomatenactie bij Albert Heijn
Van 2 tot en met 6 januari doneert Albert Heijn per verkocht emmertje snoeptomaatjes € 0,25 cent aan het Diabetes Fonds voor onderzoek naar betere behandeling en genezing.
De bonusactie is onderdeel van een eerder gesloten partnership. Albert Heijn en het Diabetes Fonds hebben dezelfde ambitie als het gaat om suikerreductie en het gezonder maken van de omgeving. Het doel van de supermarkt is om klanten te helpen bewuster te eten en te leven. Dit doet Albert Heijn niet alleen met de bonusactie op snoeptomaatjes, maar ook met een groot assortiment aan verse producten, door klanten te informeren over gezondere keuzes en door inspiratie te bieden voor een actievere leefstijl.
Inhoudelijke sparringpartner
Albert Heijn zet steeds meer gezondere producten zoals snackgroenten, pureersoepen en pastasauzen in het schap. Deze producten bevatten minder suiker, zout en verzadigd vet. Bij de (door)ontwikkeling van gezonde producten en diensten is het Diabetes Fonds een inhoudelijke sparringpartner. “Bedrijven die gezondere producten willen aanbieden kunnen profiteren van onze wetenschappelijke achtergrond. Zo stelt ons team van kennisspecialisten bijvoorbeeld kaders op voor de ontwikkeling van koolhydraatbewuste maaltijden”, aldus Hanneke Dessing, algemeen directeur Diabetes Fonds.
Gezond snacken
Op deze manier wil het Diabetes Fonds de gezondere keuze makkelijk maken voor iedereen. “Dit is nodig om de explosieve groei van het aantal mensen met overgewicht en diabetes type 2 te stoppen. Tegelijkertijd is het van groot belang dat we onderzoek naar betere behandeling en genezing van diabetes blijven financieren. Daarom is het mooi dat we nu samen met Albert Heijn een combinatie kunnen maken tussen gezond snacken en een bijdrage aan diabetesonderzoek”, vertelt Dessing.