Frisdranken wereldwijd minder populair
Frisdrankmerken worden minder populair. Dit komt omdat consumenten zich steeds bewuster zijn van het effect van frisdrank op hun gezondheid.
Grote frisdrankmerken zoals Coca-Cola, Pepsi en Red Bull worden minder populair. Dit blijkt uit cijfers van Brand Finance, een bedrijf dat de marktwaarde van bekende frisdrankmerken in 2016 met elkaar vergeleek. De drie grote merken staan nog bovenaan als populairste merken, maar hun zogeheten merkwaarde is gedaald, doordat ze wereldwijd minder gekocht werden.
Gezondere dranken populairder
Merken die een gezonder imago hebben, zoals Lipton en Evian, stijgen juist op de ranglijst van populairste merken. Uit dit alles blijkt dat consumenten bewuster kiezen voor gezondere dranken, met minder suiker.
Het Diabetes Fonds is blij met deze bewustwording van consumenten. Het drinken van een blikje frisdrank per dag vergroot de kans op het krijgen van diabetes type 2 namelijk al met 20 procent.
Lekker en gezond eten met diabetes?
Ontvang de gratis brochure 'Lekker eten met diabetes':
- Gebaseerd op de officiële voedingsrichtlijn (2020)
- In heldere taal alle adviezen en tips
- Gebruikt door diëtisten en zorgverleners
Ontvang de gratis brochure 'Lekker eten met diabetes':
- Gebaseerd op de officiële voedingsrichtlijn (2020)
- In heldere taal alle adviezen en tips
- Gebruikt door diëtisten en zorgverleners
Lekker en gezond eten met diabetes?
Ontvang de gratis brochure 'Lekker eten met diabetes':
- Gebaseerd op de officiële voedingsrichtlijn (2020)
- In heldere taal alle adviezen en tips
- Gebruikt door diëtisten en zorgverleners
Ontvang de gratis brochure 'Lekker eten met diabetes':
- Gebaseerd op de officiële voedingsrichtlijn (2020)
- In heldere taal alle adviezen en tips
- Gebruikt door diëtisten en zorgverleners